Kulturhuset

GJERDRUM ROCK CLUB: WILDNITE + NOTÖRIOUS "Nothin' But A Good Time Tour"

03. februar 2023 (20.00-00.00)
Solheimstua
Plakat til GJERDRUM ROCK CLUB: WILDNITE + NOTÖRIOUS "Nothin' But A Good Time Tour"

WILDNITE

Gutta i det steintøffe hårmetallbandet ''Wildnite'' er unge i alder, men har likevel rukket å bli et erfarent og omtalt live-band.

I 2018 slapp de sitt kritikerroste debutalbum, turnerte med Ammunition og spilte på festivaler med blant annet T.N.T. og Michael Monroe.

De avsluttet året skikkelig ved å dra på en egen headliner-turnè i Slovakia, Polen og Tsjekkia.

Albumet føk rett inn på en fantastisk 19. plass på VG-lista Topp 40, noe som er virkelig imponerende for et band i denne sjangeren.

Bandet spiller forrykende rock 'n' roll med den største selvfølgelighet og de viser en attitude og spilleglede de fleste norske rockeband kan misunne dem.

Wildnite har de siste årene gjort nærmere 100 konserter.

De har blant annet spilt med band/artister som Quireboys, T.N.T., Electric Boys, Ammunition, Beasto Blanco, Hank Von Hell, og W.A.S.P. gitarist Chris Holmes for å nevne noen.

De er i dag aktuelle med albumet "Symphony of Apathy"

—-----------

NOTÖRIOUS

NOTÖRIOUS er et heavy metal band fra Bergen.

Bandet ble dannet i 2018, men har sine røtter i musikken som oppstod på 70 og 80-tallet både musikalsk og stilmessig.

I anmeldelser av bandet har det blitt sagt at “You won’t find anything new musically, but you’ve never heard it put together like this, and performed at this level”.

Bandet skiller seg ut på grunn av sin evne til å blande mange forskjellige stiler og elementer inn i musikken, og samtidig klarer å bevare old school stemningen.